Astronaut training

Hvad er Astronaut Training

Bliv Stærkere og Bedre Teknisk med Ny Guided Visualiserings Teknik

Bliv bedre til at løbe, svømme og cykle etc. ved blot at visualisere dig selv udføre øvelsen i tankerne.

 

At visualisere frembringer de samme psykologiske og neurologiske processer som at udføre øvelsen eller træningen virkeligt.

(som ved fysisk udførelse)

At forestille sig en øvelse i tankerne frembringer samme reaktioner i muskler, neuroner og nervebaner som at udføre øvelsen virkeligt.

 

Man har ved EMG konstateret at hvis en svømmer forestiller sig at svømme aktiveres de samme muskler som hvis der svømmes rigtigt (dog i lidt mindre grad end ved fysisk aktivitet)

Samtidig med at musklerne aktiveres vedligeholdes bevægelsesmønsteret og teknikken og faktisk kan man med Astronaut Træning forbedre ens teknikken, det kaldes i idrætspsykologien ideomotorisk træning.

Tekniske øvelser som i svømning kan styrkes næste lige så effektivt ved visualisering, foerdelen er bare at man ikke laver fejl.

Girl Running in Urban Scenery

ASTRONAUT TRAINING

VISUALISERINGS-TEKNINK DER ER MEGET EFEKTFULD

Lad mig introducer dig for Astronaut Training

Astronaut Training er en trænings metode hvor man udføre en specifik øvelse i tankerne, også kaldet visualisering.

Når Astronauter er i rummet er deres mulighedder for fysisk aktivitet meget begrænset og derfor bruges visualiserings træning sammen med fysisk træning til at vedligeholde styrke og bevægelse. Deraf også navnet Astronaut Training.

Ved at forestille sig, at man udfører en konkret træning (svømning, løb etc.), vil man kunne udløse samme reaktion i musklerne, som hvis man udførte bevægelsen i virkeligheden, og kroppen oplever det som om, at man træner/øver rigtigt.

At visualisere frembringer de samme psykologiske og neurologiske processer som at udføre øvelsen eller træningen virkeligt(fysisk udførelse)

 

At forestille sig en øvelse i tankerne frembringer samme reaktioner i muskler, neuroner og nervebaner som at udføre øvelsen virkeligt. Man har ved EMG konstateret at hvis en svømmer forestiller sig at svømme aktiveres de samme muskler som hvis der svømmes rigtigt (dog i mindre grad) Samtidig med at musklerne aktiveres vedligeholdes bevægelsesmønsteret og teknikken og faktisk kan man med Astronaut Træning forbedre teknikken, det kaldes i idrætspsykologien ideomotorisk træning. Tekniske øvelser som i svømning kan styrkes næste lige så effektivt ved visualisering.

Ved at forestille sig, at man udfører en konkret træning (svømning, løb etc.), vil man kunne udløse samme reaktion i musklerne, som hvis man udførte bevægelsen i virkeligheden, og kroppen oplever det som om, at man træner/øver rigtigt.

Man mærker ens muskler arbejde som de ville gøre i virkeligheden og man mærker den samme følelse af spænding og begejstring når man kører stærkt og sågar vinder et cykelløb. I sidste ende får det en til at føle sig mere selvsikker, fordi man aldrig fejler i ens visualisering – det er altid med det bedste udfald og man føler sig meget stærk! 

Det var en rigtig god måde at takle den lidt udfordrende tid for mig, fordi jeg opbyggede en selvtillid og tro på mig selv,

 

Mine erfaringer med at visualiser mig selv svømme løbe og cykel går tilbage til 2015 hvor jeg pådrog mig dobbelt diskusprolaps i lænden som gjorde min venstre lægmuskel lam. Og ikke mindst da jeg brækkede nakken i 2018

Begge gange var det umuligt for mig at lave nogen former for fysisk aktivitet og der brugte jeg visualisering vedligeholde min muskelstyrke og teknik med.

Det viste sig faktisk at jeg efter mit nakkebryd var blevet en markant bedre svømmer fordi min teknik var blevet meget bedre af at udføre Astronaut Training Dagligt

 

 Alle der har prøvet visualiserings træning ved at det kan være svært at holde fokus mere en blot få minutter inden ens tanker begynder at tænke på dagligdags praktiske opgaver.

Derfor besluttede jeg mig i marts 2020 da COVID-19 lukkede hele verden ned at lave guided visualiserings lydfiler som kunne hjælpe alle de frustrerede svømmere og løbere der ikke kunne udføre deres sport.

Med Astronaut Training er det meget nemmer at holde fokus og få maximalt udbytte af visualisering.

 

I wish to help people still be able to exercise and to maintain their physical fitness.

I would like to share some very specific periods where my mental training has had a fantastic impact and helped me in my recovery. 

 

When I had the herniate in 2015 I became paralyzed in my left leg and I couldn't run or ride my bike. For 7 months I struggled from not being able to walk to be able run up to 400m.

But when I started running in my thoughts, I went from being able to run 400m to be running 5km nonestop in just one week!

IMG_5915.JPG

Det viste sig faktisk at jeg efter mit nakkebryd var blevet en markant bedre svømmer fordi min teknik var blevet meget bedre af at udføre Svømme Astronaut Training Dagligt.

Efter en længer periode med svømme Astronaut Training imens jeg havde halskrave på forbedrede jeg min teknik så meget at jeg gik fra at svømme omkring 60 min på 3800m til at jeg nu svømmer stabilt  på 53-55 minutter og er mere frisk når jeg komme op ad vandet.

12_m-100863853-DIGITAL_HIGHRES-2197_0137

REHABILITERING

VED SKADER

Rehabilitering ifm skade. Visualisering kan også være et effektivt redskab når man er skadet eller af andre årsager ikke kan træne.

Ved hjælp af visualisering kan man øge blodgennemstrømningen i det skadede område og dermed fremme rehabiliteringen og vedligeholde et vis niveau både motorisk, teknisk og fysisk. Musklerne kan ved hjælp af Astronaut Training aktiveres selvom man er skadet. 

Visualisering kan ligeledes hjælpe udøveren til at opretholde sin motorik og teknik på
et vist niveau ved at forestille sig udførelsen af konkrete teknikker i sin sport. 

SE PRODUKTER

ASTRONAUT TRAINING OG SKADER

Visualisering er et effektivt redskab når man er skadet eller af andre årsager ikke kan træne fysisk.

Ved hjælp af visualisering kan man øge blodgennemstrømningen i det skadede område og dermed fremme rehabiliteringen og vedligeholde et vis niveau både motorisk, teknisk og fysisk.

Musklerne kan ved hjælp af Astronaut Training aktiveres selvom man er skadet og ikke kan bevæge dem fysisk. 

Visualisering kan ligeledes hjælpe dig til at opretholde din motorik og teknik på et vist niveau ved at forestille sig udførelsen af konkrete teknikker i sin sport. 

IMG_7672.jpg

I 2019 kort før DM brækkede jeg min højre fod 2 steder ved et meget klodset fald i min lejlighed. Jeg kunne ikke cykle og lægerne sagde jeg skulle gå med krykker i 5 uger, men allerede efter 2 uger var jeg på cyklen igen. Jeg havde nemlig brugt Astronaut Training flere gange dagligt (2-3 timer). 

Allerede på min 3. tur på landevejen efter 2 uger på langs, kørte jeg mine hurtigste tider på nedkørsler som iøvrigt er de bedste tider hos alle kvinder, og jeg var ret hurtigt tilbage på det samme fysiske niveau som før skaden. 

Jeg brugte både Astronaut Training til at opretholde min fysiske form og motorik ved at visualisere mig selv kører Vo2 max intervaller. Derudover brugte jeg også Astronaut Training til at træne mine tekniske færdigheder ved at visualisere mig selv kører ned ad svære nedkørsler og kører cykelløb. 

Jeg føler at Astronaut Training hjalp mig til at komme hurtigere ovenpå og komme igennem en skade på en konstruktiv måde og det gav mig virkelig meget selvtillid og gejst som jeg stadig benytter mig af.

IMG_5125.HEIC

VED SKADER

Nye undersøgelser viser, at patienter, der bruger Astronaut Training hver dag (hvor de visualiserer sig selv træne (Astronaut Training), taber 50 procent mindre styrke i løbet af deres tid i gips, end patienter, der ikke bruger visualisering i helingsprocessen!

Visualisering kan ligeledes hjælpe udøveren til at opretholde sin motorik og teknik på
et vist niveau ved at forestille sig udførelsen af konkrete teknikker i sin sport. 

SE PRODUKTER

LØBESKADET ?? 

Som COACH er der flere gange kommet triatleter og løbere til mig som har været ude af stand til at løbe.

ecently I gave the same program to one of my athletes, he was very skeptical but still followed my guidance and here is what Sune says:

 

“I’ve had problems with my calves and tibia for 3-4 months, without any real progress. Bekim talked about his own experiences with meditation and asked me to do it as well. It took some times before I could really figure it out, but when it happened, it was a very special experience. I was swearing of my "stupid tibia" after another bad run, but Bekim said I should give it some love and positive thoughts. After that, I did a meditation where I really focused on it, and went running the day after. Here the pain was almost gone. After that, I also started mental running, and the pain is now completely gone.

I just got started on mental swimming meditation, which I think works super well. I am looking forward to seeing the results. ”

MIND OVER MATTER

Mental Træning Øger Din Fysiske Styrke

FOBRDRE TEKNISKE FÆRDIGHEDDER MED VISUALICERINGS TEKNIKER

Det hele starter med en tanke.

Når vi skal lærer noget nyt ser vi først andre gøre det - vi indprenter et billede i vores hjerne af hvordan de gør det og prøver så at kopiere det. Nogle ting kræver meget øvelse og som mange ved - ØVELSE GØR MESTER!

Astronaut Training er en ny måde at træne på - det går ganske enkelt ud på at visualisere sig selv træne og udføre de tekniker du ønsker at forbedre. 

BLIV STÆRKER BLOT MED VISUALICERINGS TEKNIKER

Visualisering af træning og teknikker (Astronaut Training) er et ekstremt effektivt redskab, fordi ens hjerne er nem at tricke og kroppen har en virkelig god hukommelse. Når man fx visualisere sig selv løbe en tur eller udfører en konkret teknik, vil man kunne udløse samme reaktion i musklerne, som hvis hvis du gjorde det i virkeligheden. 

Visualisering i sport er ikke et nyt begreb og mange udøver bruger det allerede som et fast element i deres træning og forberedelse til store konkurrencer. Men det kan være rigtig svært at holde fokus når man ligger dér og prøver at visualisere sig selv gøre noget - derfor har jeg startet Astronaut Training - her bliver du nemlig guidet igennem visualiseringen via mine lydfiler!